فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف تله‌های زنده گیری شکارچیان متخلف برای شکار پرندگان وحشی در این منطقه خبر داد.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در گشت و کنترل‌های خود در مناطق و پس از بیتوته‌های طولانی و بازدید‌های میدانی از همه دشت‌ها و زیستگاه‌ها، موفق به کشف منطقه تله گذاری شده در یکی از زیستگاه‌های شهرستان آوج شدند.

وی افزود: مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست ااستان قزوین، موفق به جمع آوری و پاکسازی منطقه تخریب و پر کردن چاله‌های کنده شده برای صید پرندگان وحشی و معدوم سازی ۲۵ رشته دام زنده گیری که توسط متخلفین شکار و صید در طبیعت کار گذاشته بود شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: این گونه تله‌ها باعث کاهش آمار پرندگان منطقه و حتی تلفات از سایر گونه‌های حیات وحش اعم از پرنده، پستاندار و ... می‌شوند.

طاهری گفت: به استناد قاون شکار و صید هر گونه شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشتن و اجزای بدن آن‌ها ممنوع و جرم بوده و با مرتکبین این تخلف برابر مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار